טיפים‏ > ‏

איך לתכנן את תקציב החתונה?

נשלח 6 במאי 2010, 23:02 על ידי ניהול תקציב המשפחה   [ עודכן 7 בפבר׳ 2012, 23:45 ]
הפוסט הזה נכתב בעקבות אימייל שקיבלתי מסטודנט צעיר בשם בוריס שמתכנן להתחתן בקרוב וביקש ממני עצות ועזרה בתחום.
אני חושב שזה בהחלט נושא שיכול לעניין רבים ולכן החלטתי לפרסם פוסט בנושא.
אז קודם כל אני חייב לציין שהתלהבתי לראות שגם צעירים ללא משפחה ,מתעניינים בנושא ניהול התקציב ומצאו עניין באתר שלי.
אזהרה: זה הולך להיות פוסט קצת אורך (בוריס העלה לא מעט שאלות ואני אשתדל לענות על כל השאלות), אבל חשוב לי לציין שזו דעתי בלבד , אין לי ניסיון בתחום החתונות מלבד חתונתי שלי (ועברו לא מעט שנים מאז אותו אירוע) , אבל מכיוון שאני הצלחתי "לכסות" את עלות החתונה שלי , אני חושב שכן יש לי כמה עצות טובות לתת בתחום.

איך מתכננים חתונה שתכסה את עצמה?
זו בעצם שאלת "מליון הדולר" שאני מניח שלא מעט זוגות מתחבטים בשאלה הזו , אני חושב שמה שחשוב הוא לא להשתולל ולנסות להרשים את האורחים , דעו מי קהל היעד שלכם וצרו את החתונה בהתאם , אין טעם להשתולל ולמצוא את עצמכם מחזירים חובות על החתונה חודשים ושנים אח"כ.
והכלל הכי חשוב, אל תצפו שאם תעשו חתונה מפוארת האורחים יכסו לכם את החתונה, רוב האורחים יביאו את אותו צ'ק ללא קשר להשקעה הכספית שלכם בחתונה.

איך יודעים מה גובה התקציב לחתונה אם לא יודעים כמה אורחים יש ומה גובה המתנה שכל אורח יביא?
תתפלא, אבל השלב הראשון בתכנון החתונה הוא יצירת רשימת מוזמנים ,מכאן בעצם הכל מתחיל שבו במשותף עם ההורים וצרו רשימת מוזמנים ראשונית, זהו הבסיס של כמות המוזמנים לחתונה.
לשאלה מה גובה המתנה שכל אורח יביא קשה לענות,שיברו את מחסום הבושה ושבו להתייעץ עם ההורים ,לפי דעתי ההורים שמספיק מנוסים מכירים את המשפחה והחברים ושהיו בלא מעט אירועים יוכלו לעזור בחיזוי גובה הצ'ק וכך תוכלו לבנות הערכה לא רעה לגובה התקציב שעומד לרשותכם, ואם אתם לא הראשונים במשפחה שמתחתנים התייעצו גם עם האחים/אחיות והבינו מהם כמה כסף הם "הרוויחו" מהחתונה.
 
איך הכי כדאי להתחיל בתכנון תקציב החתונה?
ראה שאלה הקודמת , צרו רשימת מוזמנים וקבעו מסגרת תקציב.
השלב הבא הוא להשתמש באקסל שצרפתי לפוסט הזה , בונים תקציב שהוא "בערך" על סמך ניחושים וחיזוי עלויות, כאן זה המקום לשחק עם המספרים ולנסות להתכוונן לתקציב שקבעתם מראש (כאן תגלה גם כמה זה קשה).
צרפתי את האקסל שאני הכנתי בזמנו כאשר אני התחתנתי , והוא מכסה פחות או יותר את כל מה שצריך להכין ולארגן לחתונה.
כאן זה גם המקום לבחור מה הכי חשוב לכם ועל מה אתם מוכנים להתפשר ,עקרונית הייתי מציע בתכנון ובהמשך בביצוע להתחיל מהסכום "הכבד ביותר" שהוא האולם ומחיר מנה ולהמשיך משם..

האם אני יכול לעזור עם אקסל של תכנון חתונה?
תוכל להשתמש באקסל של תכנון התקציב גם כאקסל לתכנון החתונה או לבנות / לחפש באינטרנט אקסל שיתאים לך. 
אני באופן אישי השתמשתי באקסל המצ"ב כבסיס בתכנון ובהמשך השתמשתי בתוכנה בשם "החתונה" לניהול רשימת המוזמנים / הפקת מדבקות / הושבה ושאר ענייני תכנון החתונה , התוכנה הזו אומנם עולה כמה שקלים אבל מאוד נהניתי להשתמש בה והיא עזרה לי המון בעיקר בנושא הושבת האורחים, וחשוב לי גם לציין שהחבר'ה שתומכים בתוכנה זכורים לי לטובה (לכן שווה להשקיע בה כמה שקלים).

עצות וטיפים נוספים שיש לי לתת:
תהיו יצירתיים ביצירת התקציב , התמקחו  בכל מקום, ובמקומות שאפשר שלא להזכיר את המילה "חתונה" עשו זאת. 

אני יכול לספר קצת על החתונה שלי ומה אני עשיתי ..
החלטנו שמה שחשוב לנו בחתונה זה המיקום (התחתנו בגן אירועים בלב השרון) העונה והיום (קיץ וביום חמישי) מה שבעצם הביא לכך שכמעט כל התקציב שלנו בעצם "נמחק" בגלל עלות מנה יקרה יחסית.
כאן זה המקום לציין עד כמה המיקוח חשוב, אנחנו הצלחנו להוריד באופן דרסטי את עלות המנה "ממחיר המחירון" עקב משא ומתן אגרסיבי מה שהשאיר לנו קצת יותר מרווח תמרון לכל השאר הדברים ואין צורך לדאוג לאיכות ולרמת המזון והשירות, אם לבעל האולם חשוב לשמר את שמו הטוב והאיכותי הורדת העלות לא תפגע באיכות ואם זה אולם שמראש לבעליו אכפת רק מעשיית רווח קל הוא יחסוך עליכם גם אם תשלמו כפול (הוכחה לכך אפשר היה לקבל בתוכנית התחקירים של אורלי וגיא על גן האירועים "היוקרתי" בת"א)
גם בחירה של עונה פחות מבוקשת כמו חורף כמובן תוזיל עלויות.

סיכמנו שעל כל שאר הדברים נתפשר למינימום האפשרי, ושיתוף הפעולה בינינו גרם ליצירתיות וחיסכון בכל השאר לדוגמא:
שמלת כלה - בערוץ 2 בזמנו בתוכנית הבוקר הציגו כלות ודיברו איתן על התכנונים שלהן לחתונה , שלחתי את אשתי לתוכנית וסגרתי עם בעלי החנות שבתמורה לפרסום החנות ושאשתי תדגמן בתוכנית כל שמלת כלה שהחנות תבחר, אשתי תזכה להשכיר ללא עלות כל שמלה שהיא תבחר (וכך חסכתי אלפי שקלים על שמלת כלה).

הזמנות - חבר שיודע לעבוד עם פוטושופ עזר לנו בעיצוב ההזמנה , ואת ההזמנות הדפסתי בעצמי בבית דפוס עג"ב נייר איכותי ועבה במיוחד בגיליונות בגודל של A3 וחתכתי בעצמי (בסופו של יום בבית הדפוס גם חתכו לי ללא עלות) וכך בעצם הגעתי לאג' בודדות לכל הזמנה ועל הדרך גם יצרנו הזמנה יחודית , מקורית ויפה.

עיצובים - לקחנו את העיצוב הזול והבסיסי ביותר ואת כל שאר הנגיעות הקטנות פשוט עשינו בעצמינו (בבוקר החתונה גייסנו כמה חברים ואת אחד ההורים שארגנו את הכל) 

משקאות - גייסנו חברים/מכרים וכל מי שניתן ע"מ שיביאו לנו את האלכוהול המיוחד והיקר מהדיוטי פריי ,לשאר האלכוהול (וודקה/רד בול וכו'..) חברנו כמה חברים שכולם תכננו להתחתן ופנינו ישירות ליבואן המשקאות, בצענו קנייה מסחרית משותפת לכולם של האלכוהול מה שיצר כוח קנייה גדול ועזר לנו להשיג מחירים מאוד זולים.

ליל כלולות - החלטנו שמה שחשוב זו האווירה ומי בן זוגך ,ולכן שכרנו צימר נחמד פשוט וזול ששירת אותנו ביום החתונה ובו גם העברנו את ליל הכלולות וזאת במקום לבזבז מאות ואלפי שקלים על סוויטה מפוארת.

זהו , מקווה שעזרתי ובכל אופן שיהיה לכם בהצלחה והמון מזל-טוב...

אם יש קוראים המעוניינים להגיב לשאול שאלות נוספות או לחילופין לתת עצות משלהם לזוגות צעירים שמתכננים להתחתן מוזמנים לעשות זאת בפורום האתר.


פרסומות

תכשיטי אומן וטבעות נישואין בעיצוב אישי                                                                                                    
Ĉ
ניהול תקציב המשפחה,
23 ביולי 2010, 22:44
Comments